Barn- och ungdomsgrupper

Äspereds samarbetskyrkas barn- och ungdomsverksamhet bedrivs genom Salt, en självständig barn- och ungdomsorganisation inom Svenska kyrkan. Salt vill att barn och ungdomar ska få lära känna, komma till tro på och följa Jesus Kristus.

Mamma-pappa-barn-grupp

Onsdagar 9.30 – 11.30 samlas vi, många föräldrar och barn, i Församlingsgården. Vi låter barnen leka tillsammans, fikar och har det allmänt trevligt. Ibland kommer någon och sjunger med oss. Välkommen de gånger du kan och vill! Kontaktperson är Anne-Marie Bergenholtz tel: 0722-443553

Scout (från år 3 och uppåt)

Redo? Alltid redo! På onsdagskvällarna kl 18 träffas ett stort gäng scouter, oftast vid torpet Skogslund, men några få gånger under året i Församlingsgården. Vi är ofta i våra patruller och hittar på olika aktiviteter ute. Några saker vi hunnit med under terminen har varit matlagning över öppen eld, surrat på en koja, olika lekar, hajk och en del annat skoj! Några minuter innan sluttiden 19:30 samlas vi i patrullerna för att tillsammans prata om Gud och be. Scouterna kostar 115 kr per termin. Välkommen!

FB: facebook.com/saltscoutasperedsbygden

E-post: saltscoutasperedsbygden@asperedssamarbetskyrka.se

FRIDAY (från år 7)

Friday är en ungdomsgrupp dit alla är välkomna från och med att man börjat 7an.

Kl 19 i Församlingsgården drar vi igång! Vi börjar med en andakt där vi får chans att samlaoss kring text, bön och lovsång, sedan har det blivit dags för kvällens aktivitet, det kan röra sig om allt från sockwars och tårtbakartävling, till sällskapspel och bioposters och det är garanterat roligt varje gång!

Vid frågor eller funderingar hör av er till mig

Lukas Fredriksson

Ungdomsledare